Läsnä: Anri, Asta, Eila, Herkko, Matti ja Tuire
Poissa: Seppo töissä, Liisa sairaana
Asiat:
Keskusteltiin pelistä ja pohdittiin pelin kulkua. Matti esitteli Seppo& Matti peli-ideaa. Yhteisenä ajatuksena Tuiren hahmottamalle muutosvaihekaaviolle oli CheckPointien tärkeys. Eli joka vaiheen jälkeen on Check- ja päätöstilanne. Keskustelussa oli myös ilmassa seinälappujen käyttö kunkin vaiheen yhteydessä.
Alkoi tuntua siltä, että nimenomaan CheckPointit puoltavat pelin vetäjän roolin mukaan ottoa. Pelin vetäjä= prosessin omistajan rooli. Projektin/ muutoksen vetäjä (projektipäällikkö) on muutoksen toteutuksesta vastaava rooli.
Matti muistutti KISS-periaatteesta, Keep it simple!
Päätettiin roolien eläinhahmoista:
-Prosessin omistaja = Karhu
-Projektin/muutoksen vetäjä = Majava
-Muutosagentti = Orava
-Aktiivinen vastustaja = Palokärki
-Passiivinen vastustaja = Myyrä
-Muuttuja = Muurahainen
Anri lupasi tehtä eläinhahmoista luonnekuvaukset seuraavaan kokoukseen
Kun peli ei oikein vielä kirkastunut, päätettiin lähteä luomaan tarinaa. Kirjoitetaan porukalla vaiheita kuvaava taustatarina ( tai useampia versioita) jatkokertomuksena (kuten Hesarin lasten joulukalenteri).
Tarina jatkuu vilkkaan sähköpostikeskustelun puitteissa ( voidaan vaikka kopsata blogiin ajoittain, kaikki eivät vielä sinne pääse)
Seuraava kokous: 6.2. Siemensillä kello 15.
Tarinan alku tulee erillisellä viestillä lauantaina.
tuikku
lauantaina, tammikuuta 28, 2006
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Ehdotuksia jatkoon
Ehdotan, että tarinan laatimisen ohella kuin pari sijoittaa omat tilannekuvauksensa ( Astan termi) Sepon ja Matin pohjaan. Tilannekuvaukset ovat kaikissa rooleissa erilaisia.
Tilanteiden arvonnassa voi käyttää joko nelitahoista arpakuutiota tai valita neljästä kortista.
Mikä on menettely Checkpointeissa? Tuiren kysymykset vai BSC-näkökulmien käyttö?
Muuttoapulainen
Matti
Lähetä kommentti