Kokoontuminen 30.1.
Aika ja paikka: Tieteiden talolla, 30.1.2013 klo 16.30-17.30
Läsnä: Leena, Teuvo, Matti, Markus, Tiina, uutena jäsenenä Mira Kivistö
Tapaamisen tarkoitus
Tapaamisessa oli tarkoitus Teuvon fasilitoimana saada selville jatkosuunnitelma työn etenemisestä - kuka tekee/mitä tekee/mihin mennessä.
Teuvon käyttämä fasilitointiviitekehys
Faktaa (mitä meillä jo on?)
- kehittämisen perusnäkemys = PM (palvelumuotoilu) – Verkostossa Lilli Mäkelä (ML), Kirsikka (TK) Leenan kirjaama Palvelun kontaktipistet sekä Palvelumuotoilun näkökulmia
- Otsikko – sitä voidaan vielä parantaa keksimällä iskevän nimen
- Klubissa runsaasti innokkaita resursseja
- Vappuun asti aikaa 3 kk ( 90 päivää)
- ihmiset kokevat saman palvelun erilaisena – viitekehyksenä testataan ”käyttäytymispeiliä” – MiraK sertifioitu (Teuvo tuntee hyvin)
Huolenaiheeet (mikä voi estää onnistumisen?)
- aiheen rajaaminen / aikataulu erittäin rajallinen
- mistä löytyy BM-kohde (yhdistys/3.sektori?)
- ei löydetä yhteistä konkreettista työsarkaa (esim. pohdiskelu teknisistä / sosiaalisista palveluista – onko eroa?)
Ratkaisuvaihtoehtoja
- pk-yritykset asiantuntijapalvelut (faktapohjainen)
- koulutus (AMK)
Mikä on oleellista?
- kohderyhmässä ymmärretään prosessikehityksen periaatteet
- edelläkävijöitä
- kun käsitellään ”monopolipalveluja” ei asiakas voi äänestää jaloillaan –
- vakioidaan prosessi (esim. asiakas ostamassa, käyttämässä, maksamassa, antamassa palautetta)
- päädyttiin ratkaisuun, että jokainen klubin jäsen kirjaa omia palvelukokemuksiaan (hyviä ja huonoja) asiantuntijapalveluprosessista joko toimittajana (konsultit) tai asiakkaana. Kuvaukset lähetetään Teuvolle ensi viikon aikana ja Teuvo laatii koosteen. Teuvon keittiöremontin asiakaskokemuspolku on yksi mahdollinen esitystapa
Tulevaisuutta varten:
Raportin sisällysluettelo
Raportin sisällysluettelo
- miten työ tehtiin (tarina / prosessi)
- tausta / valittu viitekehys
- Opaskirjanen
- BM / testaus
- käyttöohje innokkaille
Seuraava kokous
20.2. klo 16.30 Taiteiden talolla (tarkistetaan vielä Eilan ja Herkon kalenteri)
Liitteet (toimitettu osallistujille sähköpostitse): Käyttäytymispeili ja Matin malli
Liitteet (toimitettu osallistujille sähköpostitse): Käyttäytymispeili ja Matin malli
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti