keskiviikkona, tammikuuta 16, 2013

Kontaktipisteet for dummies

Kokoontuminen 9.1.


Aika ja paikka: Laatukeskus, 9.1.2013 klo 16.30-17.30
Läsnä: Eila, Leena, Herkko, Teuvo, Matti, Markus, Tiina

Tapaamisen tarkoitus
Tapaamisessa oli tarkoitus selvittää, mitä palvelumuotoilu on ja miltä kannalta asiaa voidaan lähestyä. 

Mitä palvelumuotoilu on?

Eniten kysymyksiä tapaamiseen valmistautuessa oli herättänyt se, miten palvelumuotoilu eroaa perinteisestä palveluiden kehittämisestä.

Palvelumuotoilu on menetelmä saada asiakas osallistumaan palveluketjuun ja se keskittyy pitkälti asiakasymmärrykseen.

Näin ollen palvelulmuotoilua voidaan käyttää bisnesmaailmassa erottautuessa kilpailijoista tuotteiden ollessa samankaltaisia.

 

Paritöiden satoa

Palvelumuotoilu on käsitteenä laaja, joten paras tapa lähestyä asiaa on keskittyä johonkin aiheen osatekijään.






Päätettiin, että tarkastelemme työssä prosessin näkökulmasta palvelun kontaktipisteitä ja niissä erityisesti ihmisiä.
  • Miten asiakkaan kohtaamishetkiä voidaan tunnistaa, mitata ja kehittää.

 
Lopputuotos työlle tulisi olemaan: Palveluprosessien kehittäminen kontaktipisteiden avulla - opas 

Mietitään myös vaihtoehtoja tehdä työstä moniaistinen palvelumuotoilun hengessä (Näkökulmia - Asiakasymmärrys - Elämykset).


 
 
Kokouksen päätös ja seuraava tapaaminen
Seuraava tapaaminen sovittiin pidettäväksi 30.1. klo 16.30 Tieteiden talolla

Tapaamisessa työstetään asiaa eteenpäin Herkon johdolla. Leena tekee valmiiksi materiaalin, jonka kaikki käyvät läpi ennen tapaamista.

Ei kommentteja: